Ziggo heeft een nieuw, uitgebreid spamfilter ingesteld. Ze wil hiermee voorkomen dat haar gebruikers phishing-emails ontvangen: een mail met een link of afbeeldingin de tekst, of een mailing aan een grote groep mensen tegelijkertijd wordt tegengehouden. Daarbij hebben ze onterecht een aantal organisaties, waaronder WeHelpenkampen.nl, benadeeld.

Wat betekent dit voor onze gebruikers?
Er kunnen op dit moment geen accounts aangemaakt worden met en Ziggo- of Home-mailadres. De activeringslink die ons systeem verstuurd wordt namelijk door Ziggo tegengehouden. Aan een oplossing wordt gewerkt. Tot dat moment verzoeken we gebruikers om zich aan te melden met een ander mailadres als dat mogelijk is, of om aan te melden met een facebook account.

Gebruikers die al wel waren aangemeld met een Ziggo- of Home-mailadres ontvangen vanwege deze actie van de genoemde providers geen notificaties meer vanuit ons systeem. Wel kunnen ze gewoon inloggen op wehelpenkampen.nl en onder 'mijn wehelpenkampen.nl' de berichten lezen.

We hebben vandaag een aantal acties gedaan om onze gebruikers voor nu te informeren:
- de servicedesk is geïnstrueerd.
- er komt een tekst in het aanmeldscherm (morgen middag live)
- er is een 'veelgestelde vraag' toegevoegd: 'ik heb geen activeringslink ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Margriet Last
Coach Wehelpenkampen.nl